joi, 6 noiembrie 2014

Obiceiul "Prinsul suratelor"



Obiceiul cuprinde câteva replici pe care şi le spun fetele care vor să se prindă surate şi un cântec.
PRINSUL SURATELOR-obicei care mai dăinuie şi azi printre femeile în vârstă care s-au prins surate în tinereţe.Obiceiul cuprinde câteva replici pe care şi le spun fetele care vor să se prindă surate şi un cântec.
Replicile: 
-Vrei să fii surată cu mine?
-Vreu.
 -Sudii-mi-i de mamă? 
- Nu te-oi sudii.
 - Sudii-mi-i de tată? 
- Nu te-oi. 
- Fura-mi-i drăguţu’? 
- Nu ţi-l-oi fura.
 - Chema-mi-i la şezătoare?
- Chema-te-oi.
-Chema-mi-i la biserică?
 - Chema. 
-Atunci suntem surate. (fetele îşi schimba un obiect)















n




Cântecul suratelor


Colo-n vale la cetate
Is  două frunze late
Acele nu-s frunze late
Ci-s două fete surate.
S-or certat pentr-un fecior
Care o fost drăguţu’ lor.
Noi suntem surate bune
Nu ne-am sfădit pentru nime’
Bune am fost şi bune-om fi,

Până-n ceasu’ de-om muri.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu